Liyakat sistemi, hizmet kalitesi ve telekomünikasyon şirketleri

Emirhan BULUT | Araştırmacı > Yerli baz istasyonu yazı sayfası > Köşe yazılarım > Liyakat sistemi, hizmet kalitesi ve telekomünikasyon şirketleri
Liyakat sistemi, hizmet kalitesi ve telekomünikasyon şirketleri

Değerli baz istasyonu meraklıları, projelerimi merakla takip eden ziyaretçiler ve kıymetli arkadaşlar…

Bildiğiniz üzere liyakat sistemi dünya da tamamen uygulanması zor bir sistemdir. Niye? Neden peki uygulanması çok zor.

Hemen aktaralım…

Liyakat sistemi demek;

  • Çalışana, yatmayana, hakikaten hedefine odaklanmış ve teorik/pratik bilgi birikimi üst düzey,
  • Geceleri ve gündüzleri eşit olan,
  • Çalışmaya hevesli,
  • Alanı dışı çalışmaktan usanan,
  • Gerçekleri dakikalar içerisinde mantıklı bir söyleyiş ile dile getirebilen,
  • Alanında ve dil birikimi olarak orijinal dünyası olan,
  • Zekasına değil, çalışmasına güvenen

kimselerin görevlendirilmesi demektir.

Bir başka deyişle;

Bir firmanız olsun. Firmanız 50 bin çalışan kapasiteli ve misyonunuz ‘Öncelik Türkiye’nin, sonra dünyanın en kaliteli ve en yüksek prestijli telekomünikasyon şirketi olmak’.

İş başvurularına bakarsak;

Bir tarafta hiç çalışmayıp, pratik bilgisi idare eden, teorik bilgisi sıfır olan, üniversitede kendini geliştirmeye çalışmış bir grup mevcut.

Diğer tarafta ise lise yıllarından beri çok çalışıp, ülkenin en iyi üniversitelerinde pratik ve teorik düzeyini zirveye çıkarmış, üniversitede kendini geliştirmeye çalışmış bir grup mevcut.

Bu iki fark arasından yapacağınız seçim sizi misyon olarak büyük bir karara sebebiyet verecektir.

Diyelim ki mühendis ve mekanik vb. işlemler (müdüriyet gibi) liyakat sistemine göre alındı.

Hizmet kalitesi

Türkiye topraklarında bulunan altyapı şuan çok düşük ve verimsiz olarak gözlemlenmektedir. Hizmet kalitesi, telekomünikasyon şirketleri tarafından maalesef dışa bağımlılık ve küresel sermaye farkları nedeni ile geliştirilememektedir. Bunların sonucunda oluşan başlıca sorunların sebepleri;

  • İnovasyon gerçekleşmemesi,
  • Ezbere dayalı eğitimin sonucu,
  • Tasarlayan, geliştiren, icatçı eğitim idrak edilememesi,
  • Kişilerin elektronik vb. alanlara yönelmemesi,
  • Elektronik alanında inovasyon tılsımlı kişilerin çok az bulunması,
  • Projelerin desteklenmemesi,
  • Anlık çalışma sistemi, geleceği tasarlayamama,
  • Deneysel teknolojiye hazır olamamak,
  • Yapay zeka kavramının iyi anlaşılamaması,
  • Kod yazma gibi işlevsel yeteneklerin, diploma vb. gibi sistemler ile kazanılamayacağının anlaşılamaması,
  • HTML6 ve CSS4 sisteminin duyulmaması.

Size saymış olduğum 11 madde’nin bazıları global olarak yetersizlik doğurmaktadır. Gelişen teknoloji ile bunun aşılacağının farkında olmanın verdiği mutluluk ile sizlere bu yazımda veda ediyorum.

Kendinize iyi bakın, sağlıcakla kalın!

Yüksek Kapsamlı Yerli Baz İstasyonu Geliştirme Projesi Geliştiricisi

Emirhan BULUT

 

1 thought on “Liyakat sistemi, hizmet kalitesi ve telekomünikasyon şirketleri

  1. Liyakat sistemi ve Telekomünikasyon şirketleri yazısında şuna göz sundum. Liyakat sistemi uygulanıyor mu? Gerçekten bu soru çok şaşırtıcı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close
[wpgmza id="1"]